Csirkemell falatok kukorica pehely bundában (tej és gluténmentes)


Ezt az ötletet pár napja láttam a tévében. A receptjeit megosztó színésznő azzal vezette fel, hogy a recept megfelel a ma oly divatos gluténmentes diétát követőknek is. Az ilyen megjegyzéseken mindig felbosszantom magam...

mert aki ezt csak divatból csinálja, az megérdemli, de az ötlet, miszerint kukoricapehelybe panírozzuk a húst jónak tűnt, így kipróbáltam.


Ebben a formában megcsinálni macerás, de most volt egy vasárnap délelőttöm, amikor semmi kötelezettségem nem akadt, így jópofa kicsi falatkákat gyártottam. Ha a gyerek a híres gyorsétterem lánc népszerű csirkefalatkáiért nyafog kicsit apróbbra kell törni a kukoricapelyhet, és máris elkerülhető, a nekem semmi finomat sem szabad ennem hiszti. 

Ezen hisztik nagy része - azt azért nem merném állítani, hogy az összes - egyébként simán elkerülhető, ha az ember azt mondja a csöppségnek, aki valami nagyon fincsinek kinéző, de rettenetesen egészségtelen dologért könyörög, az "ezt most nem vesszük meg, mert ahogy itt csinálják te van cukorral, de csinálunk ilyet otthon" szöveggel. Az enyémek egy idő után már eleve azt kérdezték, hogy "Anya, ugye csinálunk ilyet ha hazamegyünk?" Egy idő után már szinte meglepődtek azon, ha valami kész ételre azt mondtam, hogy ez egy jó bolt, itt egészségesen csinálják, megvesszük most, jó ? :-)

Visszatérve a falatkákra, ha sietős, akkor nyugodtan lehet nagyobb darabokban készíteni, akkor viszont kisebb lesz a bevonandó felület, tehát egységnyi húshoz kevesebb lisztre, tojásra és kukoricapehelyre lesz szükség.

Hozzávalók: 

  • 1 kg csirkemell filé 2-3 falatnyi darabokra vágva
  • 3 púpozott evőkanál gluténmentes lisztkeverék*
  • 5 tojás enyhén felverve
  • közel 300 gr gluténmentes kukoricapehely (1 sovány reggelire való maradt belőle)
  • só-ízlés szerint
A tálaláshoz ízlés szerint:
Első lépésként apró darabokra  kell törnünk a kukoricapelyhet. Ezt úgy a legegyszerűbb megtenni, ha beletesszük egy simítózáras zacsiba, majd egy sodrófával néhányszor végig hengergetjük. Az idézett tévéműsorban ütlegelték, de az szerintem sokkal kevésbé hatékony, ellenben sokkal zajosabb. Hogy hányszor megyünk végig rajta attól függ, hogy mennyire szeretnénk apróra a pehely darabokat. Liszt méretű szemcséket azért nem érdemes, atlán nem is lehet ezzel a módszerrel.

Ez után sózzuk a csirkemell darabokat, és a panírozás klasszikus szabályai szerint mártsuk lisztbe, tojásba, és végül a kukorica pehelybe.

Ez után kisüthetjük bő olajban, vagy ahogy én tettem sütőben. A sütőben sütés mellett  szól, hogy nem kell ott állni mellette, simán elkészül anélkül, hogy a sütőbe való betevésen majd kivételen kívül rettenetesen sok dolgot tennénk vele. Nekem ekkora mennyiség 2 sütőlapon fért csak el, ezért féltávon, úgy 10 perc után megcseréltem a két tepsit, hogy egyenletesen süljenek. 220 C-on érdemes sütni.


A családom egy étkezés során elfogyasztott hús mennyisége általában 1 kg, most is ennyit gyártottam, de soknak bizonyult. Ebből a mennyiségből mindenki csipegetett még vacsorára is, a maradék pedig tökéletesen elég volt nekem ebédre hétfőn az irodában.

tejmentes, gluténmentes


Megjegyzések