Sütés nélkül készült karamellás torta (tej és gluténmentes, paleo)


Szülinapi tortát csináltam a múlt héten csupa egészséges alapanyagból sütés nélkül.




A torta négy rétegből áll, melyek alulról felfelé a következők: mandulás-csokis, kesu, datolyakaramell, csokoládé.  Verhetetlen csapat :-)

A tortát egy 22 cm átmérőjű kerek formában készítettem el, a mennyiségek ehhez igazodnak. Mivel nem levehető oldalú formát, hanem egyszerű szilikon tortaformát használtam, kibéleltem sütőpapírral, hogy a végén ennek segítségével tudjam majd kiemelni a tortát a formából. 

Hozzávalók a mandulás réteghez:
  • 1,5 csésze mandula kissé  megpirítva
  • 4 evőkanál juharszirup
  • 5 evőkanál kókuszolaj
  • 1 púpos evőkanál cukrozatlan kakaópor
Hozzávalók a kesus réteghez:
  • 2 csésze legalább 5-6 órára beáztatott majd lecsepegtetett kesu dió
  • 4 evőkanál juharszirup
  • 4 evőkanál kókuszolaj
Hozzávalók a karamell réteghez:
  • 300 gr friss datolya
  • 4-5 evőkanál víz
Hozzávalók a csokis réteghez:
  • 150 gr 70 %-os étcsokoládé
  • 2 evőkanál kókuszolaj
A mandulás réteg hozzávalóit késes robotgépbe tettem, és addig aprítottam, amíg a mandulaszemekből csak apró morzsadarabkák lettek, és az egész összeállt egy golyóvá. Ekkor kivettem a gépből, és belenyomkodtam a formába. Kb fél-egy centiméteres falvastagság jött ki ekkora mennyiségből. Nem törekedtem arra, hogy az oldala egyenletes legyen, volt ahol csak 2-3 centiméter magas lett, máshol meg túllógott a forma peremén. Betettem a mélyhűtőbe, amíg a kesu rétegen dolgoztam,.

A kesus réteg hozzávalóit is beletettem az időközben elmosogatott késes robotgépébe, pépesítettem, és ráöntöttem az addigra megkeményedett mandulás rétegre. Ment vissza mélyhűtőbe.

Most nem mosogattam el a gépet, csak beletettem a datolyát meg egy kevés vizet, és pépesíteni kezdtem. Később adtam hozzá még vizet, összesen kb 5 evőkanálnyit, de a szükséges víz mennyiség erősen függ attól, hogy a datolya mennyire száraz. Aszalt datolyából ne álljunk neki, friss kell hozzá, de ez is lehet jobban vagy kevésbé száraz. Friss datolyát dobozolva a Lehet piacon szoktam venni, ott több boltban is kapható, a kedvenc helyem a keleti fűszereket áruló bolt a csarnok oldalán. Ha már pépes,mehet a kesu réteg tetejére.

Végül a csokoládés réteghez összetörtem a csokit, hozzátettem a kókuszolajat, mikróban 2 perc alatt felolvasztottam és ment ez is a datolya réteg tetejére. 

Mivel ez nálunk most szülinapi tortaként funkcionált tettem rá két csokoládéból készült számot is :-)














Megjegyzések