Tejszínes csirkemell burgonyával (tej és gluténmentes)


Ez az étel régi nagy kedvencem. Talán már az első önálló háztartásomban is készült, csak akkor még állati tejszínt használtam hozzá. Pár éve különböző növényi tejszínekkel készítem, legújabban pedig saját gyártású rizstejszínt használok hozzá. Minden verzióban sikeres.

Amióta megvan a képeket látható vaslábosom - jópár éve már - mindig ebben készítem. 5-6 adagnyi elfér benne, ami nálunk a gyakorlatban egy négyfős vacsorát, plusz egy ebédet jelent nekem másnap, és még az is belefér, hogy a család rájárjon ha úgy hozza kedvük.

Általában hétvégi ebédként szoktam készíteni, mert bár sok munka nincs vele - egyszerűen mindent beleteszek az edénybe, és berakom a sütőbe - legalább másfél óra, mire elkészül, ennyi időm pedig nincs egy átlagos hétköznap este, amikor nyolc körül érek haza. Ilyenkor a gyorsabb megoldáshoz fordulok, és a tűzhelyen készítem el. Munkaigényesebb, de összességében gyorsabban kész van.

Hozzávalók 5-6 adaghoz:

  • 1 kg csirkemell feldarabolva
  • 1 kg burgonya felkarikázva
  • 500 ml rizstejszín
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 2 nagy vöröshegyma
  • só, bors petrezselyem
Elkészítés:


Felaprítom a hagymát, ehhez az ételhez mindig úgy, hogy hámozás után  félbevágom, majd vékony szeletek vágok belőle. 2-3 evőkanálnyi libazsíron megpirítom. Természetesen másfajta zsiradék is használható ehhez, én újabban libazsírral főzök orvosi tanáccsal megtámogatott természetgyógyász javaslatra. Nem elég üvegesre pirítani, legyen szép barna, úgy lesz igazán jó íze.
Ha a vöröshagyma már megpirult hozzáadom a felaprított fokhagymát is. Ennek már csak 2-3 perc pirítás kell,  célszerű ebben a stádiumban nem elmozdulni a lábos mellől,  mert a fokhagyma könnyen leég. 

Jöhet a felaprított hús. Ezt addig pirítom állandó kevergetés mellett, amíg minden darab ki nem fehéredik, és egy picit meg is pirul. Sót már a vöröshagymával együtt tettem az ételbe, de a bors ilyenkor kerül bele.


Ha ezzel is megvagyunk beletehetjük a karikára vágott burgonyát.

Most már csak  nyakon kell önteni a rizstejszínnel  (vagy másfajta növényi tejszínnel, esetleg állati eredetűvel, akinél ez nem gond), és már le is lehet fedni. Még 15-20 perc főzés kell neki.

Petrezselyemmel tálalás előtt szoktam megszórni.

Megjegyzések