Humusz (tej és gluténmentes, tojásmentes)



Az egész család nagyon szereti a humuszt, ami valójában egy csicseriborsó alapú krém. Szeretjük egyszerűen kenyérre kenve csak úgy magában, vagy vaj helyett felvágottak alá, de készítettem már tésztaszószt is belőle. Saját kezűleg még sosem készítettem, de most ennek is eljött az ideje.



Igazából nem is tudom miért maradt eddig ki, régóta tudom, hogy nem olyan bonyolult dolog elkészíteni otthon, és a kereskedelemben kapható amellett, hogy nem túl olcsó, még kevés is, általában egy vacsorára elfogy egy doboznyi. 

Most talán az adta a lökést, hogy tegnap az Aldi-ban éppen azon elmélkedtem, hogy mi legyen  a vacsora, amikor egy hatalmas kupacnyi csicseriborsó konzervbe futottam bele, valószínűleg akciós éppen. Hazavittem pár üvegnyit, és villámgyorsan összedobtam az egyikből egy adag klasszikus ízesítésű csicseri krémet.

A lányom meglepetten jegyezte meg, hogy pont olyan íze van, mint a boltinak, nekem pedig az okozott meglepetést, hogy sokkal világosabb színe lett, miközben tényleg pont olyan az íze.

Párolt spárgát és sült édesburgonyát ettünk hozzá. Magamnak csináltam még egy gyors lepénykenyeret, a gyerekek pedig tortillát kaptak hozzá, amit kicsit megpirítottam a grill alatt.


Hozzávalók:
1 üveg csicseri borsó 
3 evőkanál tahini (nálam ez darált szezámmag volt )
2 gerezd foghagyma késsel összenyomva, felaprítva
1 evőkanál frissen facsart citromlé
1 teáskanál őrölt kömény
1/2 teáskanál só
kevés víz a kellő állag eléréséhez

Öntsük le a csicseri levét, majd minden alapanyagot tegyünk késes robotgépbe. Pépesítsük. ennyi.

És mit kezdjünk a házi humus-al? Például ezt:



Süssünk hozzá gluténmentes lepénykenyeret 5-7 perc alatt palacsinta serpenyőben, és kenjük  meg vele. Szórjuk meg petrezselyemmel és tálaljunk hozzá valamilyen színes zöldségfélét, mondjuk koktél paradicsomot.

Megjegyzések