Paleo hamburger (tejmentes - gluténmentes lehet tojásmentes)


Szabad tűzön sült hamburger pogácsák saját gyártmányú zsemlében isteni szósszal, mely természetesen szintén saját készítésű, és az egésszel nincs több munka nettó 20 percnél. Nálunk elkezdődött a grill szezon.
Amióta felfedeztem, hogy létezik olyan elektromos faszén gyújtó eszköz (gyakorlatilag egy fűtőszál, amire rá lehet szórni a faszenet) aminek a segítségével klasszikus tűzgyújtás nélkül is képes vagyok faszénen sütögetni gyakrabban kerül elő a kerti grill. Az ételek így elkészítve sokkal finomabban, és alig macerásabb, mintha a konyhában a tűzhelyen készíteném őket.

Így történt, hogy most szombaton is nekiláttam húspogácsákat grillezni. Persze csak mielőtt már délelőtt megsütöttem a zsemléket, aminek a receptjét hamarosan hozom.

Hozzávalók a húspogácsához 4 főre:
  • 500 gr darált marha
  • fokhagyma
  • só, bors 

A fenti alapanyagokat összekevertem, majd faszén felett megsütöttem. A végefelé feltettem a tűzre a zsemléket is. Most elég tömörre sikerültek, így csak alulra került egy félbevágott darab, fent egy salátalevél biztosította, hogy ne kenjük magunkat össze.

  • 4 fél paleo vagy más gluténmentes hamburgerzsemle - nem gluténérzékenyeknek bármilyen más zsemle, buci kedvük szerint
a szószhoz:
  • 1 adag majonéz
  • 2 evőkanál ketchup
  • foghagyma por
  • vöröshagyma por
az összeállításhoz:
  • paradicsom
  • csemege uborka
  • apróra vágott hagyma
  • saláta levél





Süssük meg a húspogácsákat. Ha van rá lehetőségünk csináljuk ezt faszén felett, de természetesen ennek hiányában egy serpenyő is megteszi a konyhában.

Melegítsük át a zsemléket is. Közben készítsük el a szószt. Csináljunk egy adag majonézt az itt leírtak szerint, majd keverjünk hozzá fokhagyma port, vöröshagyma port és némi ketchupot is. Nekem minden házi volt, majd apránként hozom a zsemle, az uborka és a ketchup receptjét is. 

Ha mindennel megvagyunk állítsuk össze a hamburgerünket. Alulra kerüljön egy fél zsemle, majd párszelet csemegeuborka, ez után jöhet a húspogácsa, amire aprított hagyma kerül, erre a paradicsomok - nálam most koktélparadicsom volt itthon - majd a szósz és végül 1 saláta levél. Ha szeretnénk befedhetjük a zsemle másik felével, mi most a salátalevelet hagytuk felül. Így egyrészt kevesebb szénhidráthoz jutunk, másrészt a zsemléim most elég tömörre sikerültek, két rétegben át sem bírtuk volna harapni őket.




Megjegyzések